چگونه با سئو پول زیادی هدر دهیم؟
انتشار: اردیبهشت 18، 1402
بروزرسانی: 25 تیر 1404

چگونه با سئو پول زیادی هدر دهیم؟

اگر به نحوی بر کیفیت به عنوان عاملی در فرآیند سئوی خود تمرکز نکنید، به احتمال زیاد بخش قابل توجهی از سرمایه گذاری در سئو خود را از دست خواهید داد، نه به دلیل ریسک ذاتی، بلکه به این دلیل که فاکتورهای مناسب را جذب نخواهید کرد یا با آنها هماهنگ نمی شوید. ارتباط معنایی درست

سرمایه گذاری با تجربه کم

دلیل بسیار خوبی وجود دارد که اکثر مشاوران و آژانس های سئو حداقل بودجه لازم را برای تعامل دارند. این به سادگی برای اطمینان از وجود منابع کافی برای موفقیت است. حقیقت این است که سئو می تواند منابع زیادی را به خود اختصاص دهد، به خصوص اگر تازه شروع به کار کرده باشید. بنابراین اگر پول کافی را برای موفقیت خود در سئو اختصاص نمی دهید، احتمالاً فقط در این فرآیند پول هدر داده اید. حتی این فرض که هر ذره کمک می کند، اغلب در مورد سئو صدق نمی کند. سرمایه گذاری های کوچک در سئو معمولاً به دلیل ماهیت رقابتی نتایج جستجو و اغلب تغییر محتوا و ساختار یک وب سایت در طول زمان، اشتباه می شوند و در طول زمان بی اثر می شوند.

سرمایه گذاری در حالی که بهترین شیوه ها را نادیده می گیرد.

در طول حرفه ام با انواع مختلفی از کسب وکارهای علاقه مند به سئو صحبت کرده ام. برخی از آنها به خوبی تثبیت شده اند و برخی دیگر تازه شروع شده اند. اغلب اوقات یک صاحب کسب و کار یا مدیر بازاریابی داخلی ممکن است کاملاً از ماهیت رقابتی SEO آگاه نباشد. اغلب اوقات این نوع مشتریان انتظارات غیرمنطقی برای موفقیت دارند. برخی از مشتریان علاقه مند به رتبه بندی شماره یک برای عبارات جستجوی بسیار رقابتی هستند، در حالی که کاملاً غافل هستند که بسیاری از شرکت ها در طول سال ها میلیون ها دلار برای این نوع قرار گرفتن در معرض سرمایه گذاری خواهند کرد. سایر مشتریان ممکن است انتظارات کمتری در مورد رتبه بندی داشته باشند، اما تصور می کنند که چرخش برای فرآیند سئو باید تقریباً آنی باشد.

علیرغم اینکه این امر عادی است، این واقعیت را تغییر نمی دهد که به شما بودجه داده شده و وظیفه خرج کردن این پول به گونه ای است که بهترین نتایج را در SERP ها داشته باشید. به منظور به حداکثر رساندن بازگشت سرمایه (ROI) خود در این سرمایه گذاری، واقعاً باید در کنار شخصی با تجربه لازم برای تصمیم گیری صحیح در مورد نحوه خرج کردن بودجه سئو خود کار کنید.

این البته در مورد سئو نیز یکسان است. این امکان وجود دارد که از همان استراتژی های دیگران استفاده کنید، به بهترین شیوه های سئو پایبند باشید، و حتی از تمام دستورالعمل های کیفیت گوگل پیروی کنید، و با وجود همه این موارد، هنوز هیچ کششی در نتایج مشاهده نشده و سوزن را به هیچ وجه حرکت ندهید. اگر این چیزی است که شما تجربه کرده اید، احتمالاً به این دلیل است که کیفیت کار شما پایین است. در گذشته بحث کرده ام که چگونه کیفیت در دیدگاه موتورهای جستجو می تواند بسیار ذهنی باشد. با این حال، شاخص هایی وجود دارد که نشان می دهد شما محتوا و پیام های با کیفیت بالاتری تولید نمی کنید.

بیش از محتوای بهینه شده، خرید بک لینک، پر کردن کلمات کلیدی، یا تقریباً هر چیز دیگری که نقض می کند دستورالعمل های گوگل می توان تاکتیک هایی با ریسک بالا برای سئو در نظر گرفت. با اجرای تاکتیک های ریسک بالا بدون هیچ گونه استراتژی کاهش ریسک، احتمالاً سرمایه گذاری های زیادی را در سئو هدر خواهید داد، زیرا الگوریتم ها این رفتار را تشخیص داده و سایت شما را بر این اساس فیلتر می کنند. یا حتی بدتر از آن، یک مهندس کیفیت جستجو یک جریمه دستی صادر می کند که می تواند سایت شما را به طور کامل از پنج یا شش صفحه اول نتایج حذف کند تا زمانی که مشکل را اصلاح کنید و درخواست تجدید نظر ارسال کنید. همه اینها نیاز به سرمایه گذاری بیشتر برای رفع هر گونه مشکلی دارند و حتی در این صورت هیچ تضمینی وجود ندارد که قبل از جریمه در جایی نزدیک به جایی که قبلا بودید بیرون بیایید.

در خاتمه، من به عنوان یک مشاور سئو، هم پیروزی ها و هم مشکلات استراتژی های مختلف سئو را دیده ام. در حالی که هدف اصلی من ایجاد سود برای مشتریان از طریق ترافیک ارگانیک است، من همچنین اهمیت یادگیری از اشتباهات رایج را می شناسم. با به اشتراک گذاشتن این بینش ها در مورد سریع ترین راه های شکست در سئو، امید من این است که از این اشتباهات جلوگیری کنید و در عوض روی استراتژی های مؤثری تمرکز کنید که نتایج مثبتی به همراه دارد. به یاد داشته باشید، دانش قدرت است – و درک آنچه نباید انجام دهید به همان اندازه مهم است که بدانید چه کاری باید انجام دهید.

تصور کنید که شما یک مدیر بازاریابی دیجیتال داخلی هستید (یا شاید واقعاً اینطور باشید). ممکن است پست های وبلاگ زیادی در مورد سئو خوانده باشید، سئوهای محبوب زیادی را در توییتر و لینکدین دنبال کنید، شاید حتی در یک کنفرانس یا رویداد SEO شرکت کرده باشید. اما وقتی نوبت به انجام سئوی واقعی می رسد، ممکن است احساس بی تجربه گی کنید یا خیلی آماده نباشید. این برای اکثر متخصصان بازاریابی که سئو را به عنوان عملکرد اصلی خود در سازمان خود لحاظ نمی کنند، معمول است.

هر کسب وکاری باید سئو را در چارچوب استراتژی ای پیاده سازی کند که به خوبی با اهداف تجاری آن ها هماهنگ باشد. عدم انجام این کار، احتمال عدم همسویی افزایش عملکرد با سایر KPIهای تجاری و بازاریابی را افزایش می دهد. به عنوان مثال، پس از حدود 6 ماه سرمایه گذاری در سئو، ممکن است متوجه افزایش چشمگیر ترافیک ارگانیک از بخش وبلاگ خود شوید. این عالی به نظر می رسد، به جز این که این صفحات ممکن است کمترین صفحات تبدیل شما را داشته باشند، در حالی که صفحات فرود یا صفحات محصول شما برای هیچ شرایط مفیدی رتبه بندی نمی شوند. این یک مشکل معمولی است که از پیاده سازی SEO بدون چارچوب استراتژیک در ابتدا ناشی می شود. اکنون مجبور هستید که ترافیک را از وبلاگ به قسمت های دیگر سایت هدایت کنید. که ممکن است کار نکند و می تواند هزینه و زمان بیشتری داشته باشد. که می توانستید با همسوسازی استراتژی درست از ابتدا نجات دهید.

سرمایه گذاری با انتظارات نادرست

پول نقد
از MidJourney

از بین هزاران کار بالقوه مختلف که یک صاحب کسب و کار می تواند برای بهبود عملکرد سئو وب سایت خود انجام دهد، بهترین روش ها معمولاً تنها مواردی هستند که مطمئن هستیم ارزش ارائه می دهند. در حالی که بسیاری از تاکتیک های دیگر وجود دارد که سئوکاران می دانند که بر اساس تجربه و آزمایش به خوبی کار می کنند، بهترین روش ها بهترین کارهای شناخته شده برای انجام هستند. به همین دلیل نامیده می شوند بهترین شیوه ها. عدم اجرای بهترین شیوه ها به خصوص در ابتدای سرمایه گذاری در سئو، احتمال هدر دادن پول در سئو را افزایش می دهد زیرا ارزش کامل آن سرمایه گذاری را به دست نمی آورید.

سرمایه گذاری در تاکتیک های با ریسک بالا

وقتی با این نوع سوء تفاهم ها مواجه می شوم، تمام تلاشم را می کنم تا انتظارات آنها را دوباره تنظیم کنم. در برخی موارد حتی اگر کسب وکارهای جدید فقط بر اساس انتظارات نادرست باشند، از دنبال کردن سئو کاملاً منع می کنم. با این حال، من اغلب داستان هایی از کسب وکارهایی می شنوم که با این نوع انتظارات ناعادلانه اعمال شده، ابتدا وارد سئو می شوند. در نتیجه تقریباً تمام بودجه سئوی خود را در عمودی هدر می دهند که حتی نمی توانند در آن نفوذ کنند. اگر با مشاوری کار می کردند که به آنها کمک می کرد تا استراتژی ای را برای به حداکثر رساندن قرار گرفتن در معرض رقابتی کم تر توسعه دهند. راه، در طول زمان

سرمایه گذاری با بودجه کم

جو هال یک مشاور SEO است که بر تجزیه و تحلیل و اطلاع رسانی استراتژی های بازاریابی دیجیتال مشتریان منتخب از طریق تجزیه و تحلیل داده های سطح بالا و ممیزی های سئو متمرکز است.


منبع: https://hallanalysis.com/how-to-waste-a-lot-of-money-with-seo/

یک بار من یک حسابرسی بسیار بزرگ برای مشتری انجام دادم که سایتی با اندازه متوسط \u200b\u200bداشت که برای اکثر کلمات کلیدی هدفش ضعیف بود. پس از انجام ممیزی، آن را با مشتری بررسی کردم و آنها گفتند که از اینکه بسیاری از اطلاعات در ممیزی "سئوی اولیه" است، شگفت زده شده اند. پاسخ من این بود که تعجب کردم که آنها هنوز به "سئو اولیه" نپرداخته اند. بنا به دلایلی، این مشتری، مانند بسیاری از صاحبان مشاغل دیگر، فرض می کند که بهترین شیوه های اولیه سئو به اندازه تاکتیک های سئوی پیشرفته یا نظری ارزشی ندارند. حقیقت این است که بهترین شیوه های سئو تضمینی ترین راه برای افزایش عملکرد ترافیک ارگانیک شماست.

به عنوان یک مشاور سئو هدف اصلی من کسب درآمد برای مشتریانم با ترافیک موتورهای جستجو است. با این حال، پس از انجام این کار به مدت 14 سال، از قضا یاد گرفتم که چگونه پول زیادی را هدر دهم. نه، این به خاطر اشتباهاتی نیست که مرتکب شده ام یا در استراتژی های سئو شکست خورده ام، در عوض من انواع روش های مختلف برای هدر دادن پول با سئو را با تماشای کسب وکارهایی که در حال انجام اقداماتی هستند یاد گرفته ام که مطمئناً بازگشت سرمایه شان را از بین می برند و هر شانسی را از بین می برند. در کسب سود با ترافیک ارگانیک.

کار با یک سئوکار مجرب، دانش و تخصص زیادی را به همراه دارد که می تواند برای یک سازمان بسیار ارزشمند باشد. این افراد دارای سابقه موفقیت آمیز در رشته خود هستند و اغلب قادرند بدون تمرین و یا بدون آموزش به زمین بزنند. آن ها می توانند بینش های ارزشمندی ارائه دهند، به حل مشکل کمک کنند، و به عنوان مربی برای اعضای تیم با تجربه کمتر عمل کنند. علاوه بر این، سئوکاران با تجربه معمولاً دارای یک شبکه حرفه ای قوی هستند که می تواند برای توسعه تجارت و فرصت های همکاری مفید باشد.

تصور کنید که به یک رستوران گران قیمت می روید و برای یک وعده غذای 6 وعده ای دلار گران قیمت می پردازید، فقط برای اینکه به خانه بیایید و دو روز آینده را با مسمومیت غذایی در توالت بگذرانید. این شام گران قیمت شما را به عنوان یک سگ بیمار کرد، اما هنوز باید هزینه آن را می پرداخت! این همان چیزی است که پرداخت برای تاکتیک های سئوی پرخطر است. شما می توانید همان مقدار پول را صرف تاکتیک ها و استراتژی هایی کنید که به بهترین شیوه ها پایبند هستند و بدون خطر نتایج بهتری را در این فرآیند به دست آورید.

سرمایه گذاری در کیفیت پایین

یکی از محصولات مشاوره اولیه من، ممیزی فنی سئوی همه جانبه است که تمام جنبه های بهینه سازی وب سایت برای سئو را پوشش می دهد. اگر به درستی اجرا شود، تقریباً هر مشتری که حسابرسی را دریافت می کند، تضمین می شود که در نتیجه نوعی عملکرد بهبود یافته را مشاهده خواهد کرد. این یکی از دلایلی است که همیشه تعجب می کنم وقتی یک کسب وکار مرا برای تهیه این نوع گزارش استخدام می کند و سپس هیچ یک از توصیه های موجود در داخل را اجرا نمی کند. گاهی اوقات ممکن است اجرای برخی از عناصر حسابرسی برای یک کسب و کار دشوار باشد و این کاملاً قابل درک است، اما نادیده گرفتن کل سند اتلاف کامل پول است. در حالت ایده آل، من دوست دارم که مشتریانم هر توصیه ای را در ممیزی هایم اجرا کنند، با این حال، حداقل اجرای حداقل موارد با اولویت بالا هنوز هم می تواند ارزش ارائه کند. شکست در اجرای همه چیز تنها تضمین می کند که شرکت شما در کوتاه مدت ضرر می کند و هزینه حسابرسی را که نادیده گرفته اید، از دست می دهد. و در دراز مدت در از دست دادن فرصت عدم بهینه سازی سایت شما.

سرمایه گذاری بدون استراتژی

به همین دلیل فکر کردم انجام کاری کمی متفاوت و آموزش سریع ترین راه های شکست در سئو ممکن است سرگرم کننده باشد. امیدواریم پس از خواندن این مقاله بتوانید بیاموزید که چه کارهایی را نباید انجام دهید و بزرگ ترین دام هایی را که به احتمال زیاد رخ می دهند، کاهش دهید.

سرمایه گذاری بدون اجرا

من عاشق ساندویچ خوردن هستم. یکی از چیزهایی که در طول سال ها آموخته ام این است که مهم نیست که چه نوع ساندویچی دریافت می کنید، بلکه به کیفیت مواد اولیه اهمیت دارد. این امکان وجود دارد که دو اغذیه فروشی دقیقاً همان ساندویچ را با نتایج کاملاً متفاوت بر اساس کیفیت مواد استفاده شده ایجاد کنند. به همین دلیل از دریافت ساندویچ مورد علاقه خود در برخی از فرنچایزهای ملی خودداری می کنم.