اگر به نحوی بر کیفیت به عنوان عاملی در فرآیند سئوی خود تمرکز نکنید، به احتمال زیاد بخش قابل توجهی از سرمایه گذاری در سئو خود را از دست خواهید داد، نه به دلیل ریسک ذاتی، بلکه به این دلیل که فاکتورهای مناسب را جذب نخواهید کرد یا با آنها هماهنگ نمی شوید. ارتباط معنایی درست
سرمایه گذاری با تجربه کم
دلیل بسیار خوبی وجود دارد که اکثر مشاوران و آژانس های سئو حداقل بودجه لازم را برای تعامل دارند. این به سادگی برای اطمینان از وجود منابع کافی برای موفقیت است. حقیقت این است که سئو می تواند منابع زیادی را به خود اختصاص دهد، به خصوص اگر تازه شروع به کار کرده باشید. بنابراین اگر پول کافی را برای موفقیت خود در سئو اختصاص نمی دهید، احتمالاً فقط در این فرآیند پول هدر داده اید. حتی این فرض که هر ذره کمک می کند، اغلب در مورد سئو صدق نمی کند. سرمایه گذاری های کوچک در سئو معمولاً به دلیل ماهیت رقابتی نتایج جستجو و اغلب تغییر محتوا و ساختار یک وب سایت در طول زمان، اشتباه می شوند و در طول زمان بی اثر می شوند.
سرمایه گذاری در حالی که بهترین شیوه ها را نادیده می گیرد.
در طول حرفه ام با انواع مختلفی از کسب وکارهای علاقه مند به سئو صحبت کرده ام. برخی از آنها به خوبی تثبیت شده اند و برخی دیگر تازه شروع شده اند. اغلب اوقات یک صاحب کسب و کار یا مدیر بازاریابی داخلی ممکن است کاملاً از ماهیت رقابتی SEO آگاه نباشد. اغلب اوقات این نوع مشتریان انتظارات غیرمنطقی برای موفقیت دارند. برخی از مشتریان علاقه مند به رتبه بندی شماره یک برای عبارات جستجوی بسیار رقابتی هستند، در حالی که کاملاً غافل هستند که بسیاری از شرکت ها در طول سال ها میلیون ها دلار برای این نوع قرار گرفتن در معرض سرمایه گذاری خواهند کرد. سایر مشتریان ممکن است انتظارات کمتری در مورد رتبه بندی داشته باشند، اما تصور می کنند که چرخش برای فرآیند سئو باید تقریباً آنی باشد.
علیرغم اینکه این امر عادی است، این واقعیت را تغییر نمی دهد که به شما بودجه داده شده و وظیفه خرج کردن این پول به گونه ای است که بهترین نتایج را در SERP ها داشته باشید. به منظور به حداکثر رساندن بازگشت سرمایه (ROI) خود در این سرمایه گذاری، واقعاً باید در کنار شخصی با تجربه لازم برای تصمیم گیری صحیح در مورد نحوه خرج کردن بودجه سئو خود کار کنید.
این البته در مورد سئو نیز یکسان است. این امکان وجود دارد که از همان استراتژی های دیگران استفاده کنید، به بهترین شیوه های سئو پایبند باشید، و حتی از تمام دستورالعمل های کیفیت گوگل پیروی کنید، و با وجود همه این موارد، هنوز هیچ کششی در نتایج مشاهده نشده و سوزن را به هیچ وجه حرکت ندهید. اگر این چیزی است که شما تجربه کرده اید، احتمالاً به این دلیل است که کیفیت کار شما پایین است. در گذشته بحث کرده ام که چگونه کیفیت در دیدگاه موتورهای جستجو می تواند بسیار ذهنی باشد. با این حال، شاخص هایی وجود دارد که نشان می دهد شما محتوا و پیام های با کیفیت بالاتری تولید نمی کنید.
بیش از محتوای بهینه شده، خرید بک لینک، پر کردن کلمات کلیدی، یا تقریباً هر چیز دیگری که نقض می کند دستورالعمل های گوگل می توان تاکتیک هایی با ریسک بالا برای سئو در نظر گرفت. با اجرای تاکتیک های ریسک بالا بدون هیچ گونه استراتژی کاهش ریسک، احتمالاً سرمایه گذاری های زیادی را در سئو هدر خواهید داد، زیرا الگوریتم ها این رفتار را تشخیص داده و سایت شما را بر این اساس فیلتر می کنند. یا حتی بدتر از آن، یک مهندس کیفیت جستجو یک جریمه دستی صادر می کند که می تواند سایت شما را به طور کامل از پنج یا شش صفحه اول نتایج حذف کند تا زمانی که مشکل را اصلاح کنید و درخواست تجدید نظر ارسال کنید. همه اینها نیاز به سرمایه گذاری بیشتر برای رفع هر گونه مشکلی دارند و حتی در این صورت هیچ تضمینی وجود ندارد که قبل از جریمه در جایی نزدیک به جایی که قبلا بودید بیرون بیایید.
در خاتمه، من به عنوان یک مشاور سئو، هم پیروزی ها و هم مشکلات استراتژی های مختلف سئو را دیده ام. در حالی که هدف اصلی من ایجاد سود برای مشتریان از طریق ترافیک ارگانیک است، من همچنین اهمیت یادگیری از اشتباهات رایج را می شناسم. با به اشتراک گذاشتن این بینش ها در مورد سریع ترین راه های شکست در سئو، امید من این است که از این اشتباهات جلوگیری کنید و در عوض روی استراتژی های مؤثری تمرکز کنید که نتایج مثبتی به همراه دارد. به یاد داشته باشید، دانش قدرت است – و درک آنچه نباید انجام دهید به همان اندازه مهم است که بدانید چه کاری باید انجام دهید.