
بروزرسانی: 27 خرداد 1404
9 استراتژی اثبات شده برای تقویت سئو با بهینه سازی تصویر
بیایید در مورد موضوعی صحبت کنیم که اغلب در دنیای سئو مورد توجه قرار نمی گیرد: بهینه سازی تصویر در این راهنما، ما قصد داریم 9 استراتژی قاتل را کشف کنیم که با استفاده مناسب از تصاویر بصری، سئوی وب سایت شما را به میزان قابل توجهی افزایش می دهد.
اما قبل از اینکه وارد این موضوع شویم، بیایید در مورد اینکه چرا تصاویر در بازی سئو اهمیت دارند، صحبت کنیم. همانطور که همه ما می دانیم، تصاویر مانند داستان سرایان وب سایت شما هستند. آنها توجه بازدیدکنندگان شما را جلب می کنند و به انتقال اطلاعات به گونه ای کمک می کنند که اغلب کلمات به تنهایی قادر به انجام آن نیستند.
در مورد آن فکر کنید – اولین چیزی که هنگام بازدید از یک وب سایت توجه شما را جلب می کند چیست؟ بله، تصاویر
بنابراین، اگر وب سایت شما تماماً متنی و بدون تصویر باشد، ممکن است از جذب موثر بازدیدکنندگان خود غافل شوید.
اما این فقط در مورد تصاویر زیبا نیست. تصاویر باید با فرمت و اندازه بهینه به مخاطب تحویل داده شوند تا سرعت بارگذاری صفحه را کاهش ندهند. همچنین باید نشانه هایی را برای الگوریتم های موتورهای جستجو در مورد زمینه تصاویر خود ارائه دهید و به آنها اجازه دهید به طور موثر آنها را فهرست کنند.
در این راهنما، بیایید در مورد استراتژی هایی که می توانید برای بهینه سازی تصاویر خود استفاده کنید، بحث کنیم.
1. فرمت مناسب را انتخاب کنید
بهینه سازی تصویر اغلب حول محور ایده استفاده از تصاویر با کیفیت بالا می چرخد. با این حال، درک این نکته ضروری است که کیفیت تصاویر به تنهایی کافی نیست. عنصر مهم در انتخاب فرمت تصویر مناسب نهفته است. باور کنید یا نه، این انتخاب می تواند تأثیر زیادی بر عملکرد وب سایت شما و نحوه عملکرد آن در بازی سئو داشته باشد.
هنگام انتخاب تصاویر، دو گزینه اصلی دارید: JPEG و PNG. برای عکس هایی با رنگ های زیاد به JPEG فکر کنید. قالب بندی تصاویر را واضح نگه می دارد در حالی که اندازه فایل را کوچکتر می کند.
سپس PNG وجود دارد که برای تصاویر با قطعات شفاف یا لبه های واضح و واضحی که در لوگوها و نمادها می بینید عالی است. کیفیت تصاویر PNG به طور کلی بهتر از JPEG است. با این حال، آنها حجم فایل سنگین تری را انجام می دهند.
اما معامله اینجاست - هیچ پاسخی برای همه وجود ندارد. انتخاب شما به نوع تصاویری که در وب سایت خود آپلود می کنید و اینکه چگونه می خواهید کیفیت تصویر و اندازه فایل را متعادل کنید بستگی دارد. این انتخاب را درست انجام دهید و وب سایتی خواهید داشت که عالی به نظر می رسد، سریع بارگذاری می شود و تمام جعبه های سئو را علامت گذاری می کند.
2. اندازه و فشرده سازی مناسب تصویر
شما کفش دو سایز بزرگ یا کوچک نمی پوشید، درست است؟ تصاویر هم همینطور. آنها باید جایگاه خود را در سایت شما کاملاً متناسب کنند.
تصاویر بزرگ نه تنها در وب سایت شما ناخوشایند به نظر می رسند، بلکه زمان بارگذاری صفحه شما را نیز کاهش می دهند. صفحات با بارگذاری آهسته می توانند منجر به خروج کاربران بی حوصله شوند که برای سئوی شما عالی نیست.
هنگامی که تصاویر را فشرده می کنید، اساساً اطلاعات غیر ضروری را بدون به خطر انداختن کیفیت تصویر حذف می کنید. این کاهش حجم فایل باعث می شود تصاویر شما سریع تر بارگذاری شوند، که برای تجربه کاربر و سئو یک برد برد است.
بنابراین، چگونه می توانید اندازه و فشرده سازی تصاویر خود را تغییر دهید؟ ابزارها و تکنیک های زیادی در اختیار شماست.
بسیاری از برنامه های ویرایش تصویر مانند Adobe Photoshop و ابزارهای آنلاین مانند Canva به شما امکان می دهند ابعاد تصویر را تنظیم کنید. هنگام استفاده از این ابزارها، مطمئن شوید که تصاویر خود را با فرمت مناسب (معمولا JPEG یا PNG) ذخیره کرده و سطح فشرده سازی مناسب را انتخاب کنید.
اگر متخصص فتوشاپ نیستید، نگران نباشید. ابزارهای فشرده سازی تصویر آنلاین کاربرپسند مانند ImageOptim، TinyPNG و Compressor.io وجود دارد. به سادگی تصاویر خود را آپلود کنید. این ابزارها جادوی خود را برای کاهش اندازه فایل و در عین حال حفظ کیفیت انجام می دهند.
افزونه ها برای کاربران وردپرس در دسترس هستند. این پلاگین ها در زمان صرفه جویی می کنند و می توانند هنگام آپلود تصاویر به صورت خودکار آنها را فشرده کنند.
3. زیرنویس ها و زمینه تصویر را اضافه کنید
زیرنویس ها متنی هستند که در زیر تصویر ظاهر می شوند و اطلاعات یا زمینه بیشتری را ارائه می دهند. آنها تصویر شما و متن اطراف را پل می کنند و به کاربران کمک می کنند اهمیت تصویر را درک کنند.
به عنوان فرصتی برای گفتن یک داستان کوتاه یا ارائه بخشی از اطلاعات مرتبط با تصویر فکر کنید. بسته به محتوا و مخاطب شما، آنها می توانند طنز، آموزنده یا حتی تفکر برانگیز باشند.
به عنوان مثال، اگر محصولی را به نمایش می گذارید، عنوان می تواند ویژگی های منحصر به فرد آن را برجسته کند. اگر این یک عکس سفر است، شرح می تواند حکایتی جذاب درباره مکان را به اشتراک بگذارد.
یا شاید شما در حال راه اندازی یک وبلاگ غذایی هستید و یک عکس خوشمزه از یک پیتزای خانگی ارسال کرده اید. کپشن می تواند ترکیبات پیتزا را توصیف کند، رازی مربوط به دستور پخت خانواده را ذکر کند، یا حتی یک جوک خنده دار مرتبط با پیتزا را به اشتراک بگذارد.
استفاده از زیرنویس خوانندگان شما را درگیر می کند و چیزی بیش از یک تجربه بصری برای آنها فراهم می کند.
4. از دسترسی به تصویر اطمینان حاصل کنید
دسترسی فقط یک کلمه کلیدی نیست. این بخش مهمی از سئو است. تصاویر در دسترس محتوای شما را در دسترس همه از جمله افراد دارای معلولیت قرار می دهند.
در مورد بیاموزید دستورالعمل های دسترسی و از ابزارهایی استفاده کنید تا مطمئن شوید که تصاویر شما با این استانداردها مطابقت دارند و باعث می شود سایت شما خوشامد تر و سئو دوستانه تر شود.
در اینجا برخی از بهترین روش ها برای دسترسی به تصویر آورده شده است:
- متن جایگزین توصیفی:
متن جایگزینی بنویسید که به طور خلاصه تصویر و عملکرد آن را در صفحه توصیف کند. خاص باشید و از عبارات عمومی مانند "تصویر" یا "تصویر از" اجتناب کنید.
- نام فایل های آموزنده:
نام فایل های توصیفی را انتخاب کنید که محتوای تصویر را منعکس کند. آنها به موتورهای جستجو و کاربران کمک می کنند تا بفهمند چه چیزی در تصویر وجود دارد.
- دسترسی به صفحه کلید:
اطمینان حاصل کنید که کاربران فقط با استفاده از صفحه کلید می توانند تصاویر را پیمایش کنند و با آنها تعامل داشته باشند. برای مثال، اگر تصاویر قابل کلیکی دارید، مطمئن شوید که با صفحه کلید قابل دسترسی هستند.
- تصاویر تزئینی:
از متن جایگزین خالی یا پوچ برای تصاویر تزئینی استفاده کنید که محتوا یا اطلاعات معنی داری را منتقل نمی کنند تا کاربران صفحه خوان بتوانند از تصاویر غیرضروری عبور کنند.
5. بارگذاری تنبل برای عملکرد سریع
بارگذاری تنبل بارگذاری تصاویری را که در حال حاضر در نمای کاربر یا ناحیه قابل مشاهده یک صفحه وب هستند، در اولویت قرار می دهد. تصاویر زیر تا، که کاربران هنوز به آنها پیمایش نکرده اند، تنها زمانی که کاربران صفحه را به پایین اسکرول می کنند، بارگذاری می شوند. این رویکرد زمان بارگذاری اولیه صفحه را کاهش می دهد و به کاربران تجربه سریع تر و روان تری می دهد.
سایت های سریع تر، کاربران شادتری را ایجاد می کنند. و کاربران خوشحال تمایل بیشتری به ماندن در اطراف، کشف محتوای شما و تعامل با آن خواهند داشت. کاربرانی که تجربه ای دلپذیر در سایت شما دارند، کمتر احتمال دارد از بین بروند، که می تواند تأثیر مثبتی بر سئوی شما داشته باشد.
الگوریتم های موتور جستجو، سرعت صفحه را هنگام رتبه بندی وب سایت ها در نظر می گیرند. اگر سایت شما به سرعت بارگذاری شود، به احتمال زیاد رتبه بالاتری دریافت خواهد کرد. به علاوه، کاربران تلفن همراه که بخش قابل توجهی از ترافیک وب را تشکیل می دهند، از زمان بارگذاری سریع تر، به خصوص زمانی که در شبکه های تلفن همراه کندتر هستند، قدردانی می کنند.
6. شبکه های تحویل محتوای تصویر (CDN)
CDN ها تصاویر را در سراسر سرورهای سراسر جهان پخش می کنند تا برای همه سریعتر بارگیری شوند. آنها باعث می شوند تصاویر شما به سرعت بارگذاری شوند و برای SEO عالی هستند. CDN ها چندین مزیت برای بهینه سازی تصویر دارند:
- تاخیر کاهش یافته:
CDN ها با ارائه تصاویر از سرورهای نزدیک به کاربر، تاخیر در بارگذاری تصاویر را به حداقل می رساند و تجربه کاربری سریعتر و روان تری را ارائه می دهد.
- افزایش قابلیت اطمینان:
CDN ها برای مدیریت سطوح بالای ترافیک و ایجاد افزونگی طراحی شده اند. به این ترتیب، تصاویر شما حتی در هنگام افزایش ترافیک یا خرابی سرور در دسترس باقی می مانند.
- امنیت بهبود یافته:
CDN ها اغلب شامل ویژگی های امنیتی مانند حفاظت DDoS و فایروال های برنامه های وب هستند که از تصاویر و وب سایت شما در برابر تهدیدات آنلاین محافظت می کنند.
- صرفه جویی در پهنای باند:
CDN ها می توانند به کاهش استفاده از پهنای باند سرور میزبانی وب شما کمک کنند و به طور بالقوه هزینه های میزبانی شما را کاهش دهند.
ارائه دهنده CDN قابل اعتمادی را انتخاب کنید که متناسب با نیازهای سایت شما باشد، آن را راه اندازی کنید و تصاویر خود را به سرعت بارگذاری کنید.
7. بهینه سازی موبایل برای تصاویر
از آنجایی که اکثر مردم در دستگاه های تلفن همراه مرور می کنند، تصاویر شما در آن صفحه نمایش های کوچک بهتر به نظر می رسند. تصاویر خود را برای نمایشگرهای کوچک بهینه کنید و از ترفندهای طراحی واکنشگرا برای اطمینان از ظاهر آنها استفاده کنید موبایل دوستانه.
تصاویر خود را بر روی دستگاه های مختلف تلفن همراه تست کنید تا مطمئن شوید که در یک گوشی هوشمند به همان اندازه روی یک صفحه دسکتاپ بزرگ به نظر می رسند. در اینجا نحوه انجام این کار آمده است:
- تست دستگاه:
از دستگاه های تلفن همراه واقعی یا شبیه سازهای تلفن همراه برای مشاهده وب سایت و تصاویر خود در اندازه ها و وضوح های مختلف صفحه استفاده کنید.
- تست عملکرد:
تست های عملکرد را روی تصاویر بهینه سازی شده برای موبایل خود اجرا کنید تا مطمئن شوید که در شبکه های تلفن همراه کندتر بارگیری می شوند.
- تست قابلیت استفاده:
آزمایش قابلیت استفاده را برای جمع آوری بازخورد از کاربرانی که از طریق دستگاه های تلفن همراه به سایت شما دسترسی دارند، انجام دهید. آزمایش به شما کمک می کند تا مشکلات مربوط به نمایش یا تعامل تصویر را شناسایی کنید.
8. رسانه های اجتماعی و تگ های نمودار را باز کنید
رسانه های اجتماعی عاشق تصاویر بصری هستند. هنگامی که محتوای خود را به اشتراک می گذارید، از تصاویر خیره کننده برای افزایش تعامل و نرخ کلیک استفاده کنید.
Open Graph پروتکلی است که توسط فیس بوک معرفی شده است که به شما امکان می دهد نحوه نمایش محتوای خود را هنگام اشتراک گذاری در رسانه های اجتماعی مشخص کنید. تگ های Open Graph مانند پاس های پشت صحنه برای محتوای شما هستند. آنها کنترل می کنند که وقتی مطالب شما در رسانه های اجتماعی به اشتراک گذاشته می شود، از جمله آن ریز عکس های چشم نواز.
افزودن تگ های Open Graph به وب سایت شما یک فرآیند نسبتا ساده است. در اینجا نحوه انجام این کار آمده است:
- متا تگ ها:
متا تگ های لازم را در HTML صفحات وب خود قرار دهید. این تگ ها عنوان، توضیحات و تصویری را مشخص می کنند که هنگام اشتراک گذاری محتوای شما نمایش داده شود.
- ابعاد تصویر:
اطمینان حاصل کنید که تصاویری که در برچسب های Open Graph خود مشخص می کنید ابعاد توصیه شده برای پلتفرم های رسانه های اجتماعی را داشته باشند. هر پلتفرم ممکن است دستورالعمل های خاص خود را داشته باشد.
- تست کردن:
از ابزارهای اشکال زدایی رسانه های اجتماعی ارائه شده توسط پلتفرم هایی مانند فیس بوک برای آزمایش نحوه نمایش محتوای شما هنگام اشتراک گذاری استفاده کنید. این به شما این امکان را می دهد تا نحوه ارائه محتوای خود را پیش نمایش و تنظیم کنید.
با بهینه سازی محتوای خود برای اشتراک گذاری رسانه های اجتماعی، دید و قابلیت کلیک آن را در پلتفرم های اجتماعی افزایش می دهید. کاربران به احتمال زیاد با محتوایی که جذاب و آموزنده به نظر می رسد درگیر می شوند و به اشتراک می گذارند.
9. نظارت مستمر و بهینه سازی
بهینه سازی تصویر نیاز به نظارت مداوم و تنظیم دقیق دارد تا اطمینان حاصل شود که همه چیز به خوبی اجرا می شود. مراقب معیارهای کلیدی مانند زمان بارگذاری، نرخ پرش و رتبه بندی جستجو باشید. این معیارها به شما می گویند که تلاش های بهینه سازی تصویر شما چگونه نتیجه می دهد.
اگر متوجه شدید که برخی از تصاویر باعث کاهش زمان بارگذاری یا تعامل ضعیف می شوند، نشانه آن است که ممکن است به بهینه سازی بیشتری نیاز داشته باشند. از طرف دیگر، اگر پس از اجرای استراتژی های بهینه سازی تصویر شاهد بهبود تعامل کاربر و رتبه بندی جستجوی بهتری بودید، در مسیر درستی قرار دارید.
بر اساس نظارت و تجزیه و تحلیل خود، تنظیمات و بهبودهایی را در استراتژی های بهینه سازی تصویر خود انجام دهید. این ممکن است شامل تغییر اندازه و فشرده سازی بیشتر تصاویر، بهبود متن جایگزین یا اجرای تکنیک های جدید مانند بارگذاری تنبل باشد.
با روندهای صنعت و تغییرات الگوریتم های موتورهای جستجو همراه باشید تا در بازی سئو پیشتاز بمانید. به یاد داشته باشید: آنچه امروز کار می کند ممکن است فردا به همان اندازه کارآمد نباشد.
در نتیجه گیری
بهینه سازی تصویر فقط به این نیست که وب سایت شما زیبا به نظر برسد. این در مورد بهبود تجربه کاربر، کاهش زمان بارگذاری، و صحبت کردن به زبان موتورهای جستجو مانند گوگل است.
ما در راهنمای بهینه سازی تصویر خود موارد زیادی را پوشش داده ایم. از اهمیت انتخاب فرمت مناسب گرفته تا قدرت تگ های گراف باز، هر استراتژی نقش خود را در تقویت سئوی شما دارد.
پیروی از این 9 استراتژی اثبات شده و نظارت و بهینه سازی مداوم تصاویر شما تفاوت آشکاری در سئوی وب سایت شما ایجاد می کند.
اگر علاقه مند به یادگیری بیشتر در مورد سئو هستید، حتما راهنمای ما را برای اطلاعات بیشتر و بینش بررسی کنید.
بهینه سازی مبارک!
منبع: https://www.seobasics.net/boosting-seo-with-image-optimization/